Hamidullah Amiri

Hamidullah Amiri har bachelor utdanning i samfunnsfag med personalledelse ved Universitetet i Stavanger. Amiri er leder for innvandrerråd i Sandnes, medlem i kultur og oppvekst , medlem i bystyre i Sandnes og medlem i bydelsutvalg for trones og sentrum. Amiri bor i trones og sentrum sammen med kona og har fire barn. Amiri er selvstendig næringsdrivende.

Hamidullah Amiri

Hamidullah Amiri har en bachelor utdanning i samfunnsfag med personalledelse ved Universitetet i Stavanger. I tillegg har han et års utdanning i regi av NHO i Rogaland et års utdanning om lederutvikling og styreverv kompetanse. Amiri er leder for innvandrerråd i Sandnes, medlem i kultur og oppvekst , medlem i bystyre i Sandnes og medlem i bydelsutvalg for trones og sentrum. Amiri bor i trones og sentrum sammen med kona og har fire barn. Amiri er selvstendig næringsdrivende.

- Hva er det viktigste i dette valget for deg Amiri?

De sosialdemokratisk  verdier om menneske verd i samfunnet er de viktigste drivkraften for min engasjement i politikken. jeg er opptatt av integrering og likeverd i samfunnet. På den måten er jobb til alle er en selvfølge hvor inntekten bidra til både et fullverdig medlemmer i samfunnet , bedre familieliv  og bidrar til å bevar det beriket  velferdssamfunn vi har. Gode skole , og et godt barnehage tilbud  bidrar til at vi får enda bedre og integrert samfunn i framtiden. Det er den beste opplevelse at vi  skal tilrettelegge gode oppvekst vilkår for barna vår gjennom et reelt sosialdemokratisk politikken i kommunen vår.