Arne Oftedal, foto: Trond Erik Olsen, Sandnesposten

Høstnytt fra utvalg for miljø og tekniske saker

Arne Oftedal, Kurt Høyland og Kristine Lillebø er våre folk i dette utvalget.

En god og sikker offentlig vannforsyning og avløp er svært viktig for innbyggerne våre, og noe vi prioriterer høyt.

Vi har store prosjekter gående både i sentrum og ute i bydelene, blant annet strekningen Hommersåk - Ims. Sandnes er den nest største eier i IVAR (interkommunalt vann og avløp). Nylig har IVAR åpnet Norges mest moderne sorteringsanlegg i Sandnes, som innebærer at vi er best i landet på sortering av avfallet vårt.

Sandvedparken forbedres stadig, og nylig kjøpte kommunen et viktig areal for å gjøre parken større. Kommunen har også kjøpt et stort areal på Fjogstad, noe som vil gjøre Dalsnutenområdet enda mer attraktivt og tilgjengelig for publikum.

Rutenparken og rådhusplassen står nå ferdig og har blitt fantastisk. Dette er en milepæl og gjør Sandnes sentrum enda mer attraktivt.

Av andre saker kan jeg nevne forbedringer av Varatunparken. AP tok også et initiativ for å oppgradere våre badeplasser i Holmavigå og Bråstein før sommerferien. Mange brukte våre badeplasser og utfartsområder på grunn av Covid19.

I utvalg for miljø og tekniske saker jobber vi kontinuerlig for å gi best mulig tjenester til våre innbyggere innenfor vårt økonomiske handlingsrom. Vi som sitter i utvalget har tett dialog med innbyggerne, media og næringslivet og vi har fått en rekke positive oppslag i blant annet Sandnesposten.

Arne Oftedal, fraksjonsleder