Styreleder Ragnvald Erga

Ragnvalds hjørna

Styreleder har ordet!

Styrelederen sitt hjørne

Da er nesten sommeren over folkens. Fin har den vært, bortsett for de av oss som ikke var i Nord-Norge i juli. Norge som ferieland har vel imponert oss? Vi har klatret på topper ligget på hotell og i telt eller kjørt i bobil. Velkommen tilbake til hverdagen, fremdeles med Koronaen tett på.

Jeg vil nytte anledning til å si vel overstått til vår spreke ordfører som rundet 70 i sommer. Fin markering i Rådhuset med mange gode ord både fra posisjon og opposisjon. «Gid han lenge-lenge-lenge leve må»

Vi hadde vårt første styremøte 25. august. De fleste var fysisk til stede i Folkets hus stor sal. Opplæring i Teams del II ble gjennomført av Ingeborg.

Vi hadde en oppsummering av hvordan det har gått med ambisjonene til det nye styret. Vi er ikke helt fornøyde, vi skylder litt på Koronaen, men tar sats for å bli litt bedre hver dag fremover.

Politisk er det økonomien i Sandnes som er i brennpunktet.

I styret vil jobber med innspill til program for Arbeiderpartiet nasjonalt. Vi skal ha budsjettdebatt og nomineringene til stortingsvalget i medlemsmøter fremover.

Vi vil utover videre forsøke å engasjere medlemmene bedre enn før. Vi forsterker målet om å bli bedre på informasjon til medlemmene i Sandnes arbeiderparti. Sosiale medier er viktige i den forbindelsen og her ønsker vi å bli bedre. Vi trenger engasjert debatt, og at alle er med på å starte og å bidra i ordvekslingen. Som leder, tenker jeg atstort settalle aktive politikere i kommunestyregruppa og de som er i forskjellige utvalg eller andre politiske verv mye å gå på. Bli med! Ta initiativ! Bli med i Facebookgruppen for medlemmer i  Sandnes AP

Generelt oppfordrer ordfører oss, med jevne mellomrom, å være aktive i debatten i aviser og andre medier. Jeg har for egen delt forsøkt å skylde på at det er vanskelig å skrive innlegg med «svung» i, når vi er i posisjon. Det er en litt dårlig unnskyldning. Vi kan forsvare det vi tross alt får til. Det er ikke så lite. Så kan vi skrive innlegg om vår politikk som er programfeste både lokalt, regionalt og nasjonalt.

Vi snakker en del om at andre parti i posisjon både lokalt og sentralt likevel går ut og fronter sin politikk til tross for at de er i samhandlingen i regjering eller en posisjon i kommunestyret. Der må en selvsagt inngå kompromisser.

Velkommen til godt politisk samarbeid fremover. Vi må bidra til å stabilisere AP-skuta. Den trengs som aldri før.

Ragnvald Erga, styreleder Sandnes AP.