Framtidas Sandnes - en bedre by for alle

Indre Vågen i Sandnes med Oscar II og Havnespeilet

Indre Vågen i Sandnes (Foto: Arne Buchholdt Espedal)

Sandnes Arbeiderparti ønsker å skape et lokalsamfunn hvor alle har muligheten til å leve gode liv. I 2020 blir Forsand og Sandnes én kommune med over 78 000 innbyggere. Nærmiljøet og lokalsamfunnet er rammene for livene våre. Vi tror på sterke fellesskapsløsninger, fordi vi får til mer sammen enn hver for oss. Det gir større trygghet og flere muligheter for den enkelte hvis vi stiller opp for hverandre.

Vårt mål er at Sandnes kommune skal være et sterkt og solidarisk fellesskap som gir større frihet og trygghet for enkeltmennesket og familien. Vi vil videreutvikle et godt regionalt samarbeid for å få til gode løsninger for innbyggerne i kommunen og regionen.

Arbeiderpartiets mål er frihet, muligheter og trygghet for alle. Det oppnår vi best i fellesskap.

Frihet for alle mennesker krever rettferdig fordeling av goder og byrder. Store økonomiske og sosiale forskjeller, diskriminering og utestenging skaper utrygghet og ufrihet. Solidaritet er vilje til å fordele slik at det oppnås frihet og likeverd for alle. Solidaritet er også evne og vilje til å ta ansvar for hverandre og å bidra til fellesskapet. Vi oppnår mer når vi står sammen enn hver for oss. Derfor må samfunnet bygges på et solidarisk prinsipp om at alle skal gis like muligheter.

Solidaritet med kommende generasjoner krever et bærekraftig samfunn, vi må ikke ødelegge for kommende generasjoners muligheter. Derfor må vi ta vare på naturen og miljøet. Gjennom å skape gode oppvekstsvilkår for barn og unge gir vi kommende generasjoner muligheter.

Rettferdig fordeling og solidaritet gir mangfold og sterke fellesskap, der menneskene kan påvirke sine egne liv. Like muligheter og likeverd innebærer at alle får mulighet til deltakelse, og at vi tar alle krefter i bruk. Arbeid og kunnskap er nøkkelordene for økonomisk vekst og skaper grunnlaget for velferden.

Er du enig med Sandnes Arbeiderparti om Framtidas Sandnes - en bedre by for alle?